Sabra, in Lebanon, is known for the massacre carried out in 1982 by the Lebanese Phalange and the Israeli army to kill Palestinian citizens and Lebanese Shiites, leaving more than 3,000 victims. Here stands the Gaza Hospital, which after having been a Palestine Liberation Organisation hospital in the late 1970s was later dismantled, becoming a symbol of the survival of Palestinians, who still find refuge there. In the Gaza Building lives the protagonist of A Man Fell, 11-year-old Arafat, who spends his time among the ruins of the building’s eleven floors. Together with his friend Muhammad, he thinks about how to explore the forbidden basement, where ‘there is only sex, drugs and death’, while everyone in the building talks about the probably false story of a man who allegedly fell from the fourth floor of that same building for unknown reasons.