The black ghetto lives of two black boys in England in the 1980's, one a newly arrived African, the other an Afro-Caribbean, and highlights the ethnic tensions between their respective groups. The young black Briton, Lewis, has to face scorn and misunderstanding from his father when he tries to become a professional dancer. Lewis has a close friendship with the African, Ramsey, and a rewarding relationship with an Afro-Caribbean girl friend Maudi.