Riccardino is about to turn 18 in the foster home where he lives. He has been separated for four years from his mother, a woman with severe personality disorders. Despite the thoughtful and attentive guidance of his educator, who wants to lead him towards a safe future in the foster home, Riccardino decides to run away, join his mother and live with her. His illusion will soon turn into a bitter truth and Riccardino will have to make a difficult choice.