Kayelitsha, a township close to Capetown, after the end of Apartheid. Two thirteen-year-old kids- Madiba and Sipho- play along the railway line. A train passes by. A dead man is tossed from the train and rolls to their feet. His lifeless hand clutches an attache case. Inside, the boys find a gun and a video camera. Sipho takes the gun and Madiba the camera. Their destinies are sealed.