Eleonora Pimentel Fonseca is the pivotal point of all the events of the Neapolitan Revolution of 1799. Everything is seen through Eleonora’s eyes, says the film director, and there is no doubt that she is the main character. An apparently frail woman who seems to let herself be carried away by the events but with an internal strength and a long-sighted capability to analyze them.