Adelaide is a high school teacher whose seven year marriage is on the rocks, suddenly a co-worker who was not well liked, is killed, and she meets the handsome police commissioner, Gaetano ,who has been assigned to investigate the case. Using the investigations as an excuse, loving feelings soon develop between the two of them. From the novel "La collega tatuata" by Margherita Oggero.