John Dark is a good policeman and his long time mentor, Detective Inspector Mortimer Shade is an excellent one. Mort has taught him every trick in the book and together they get results, even if it does mean bending the rules sometimes. So when Mort is killed by an unknown assailant whilst on a job, Dark is devastated. So devastated that he gives chase and attempts to knock the killer down with his car. However, he is astonished to find Mort alive and well.