A seventy-two-hour whirlwind in the life of bohemian artist Amedeo Modigliani, known as Modi to his friends, follows a chaotic series of events through the streets of war torn Paris in 1916. On the run from the police, his desire to end his career and leave the city is dismissed by fellow artists Maurice Utrillo, Chaim Soutine and Modi’s muse, Beatrice Hastings. Modi seeks advice from his art dealer and friend, Leopold Zborowski — however, after a night of hallucinations, the chaos in Modi’s mind reaches a crescendo when faced with an American collector, Maurice Gangnat, who has the power to change his life.