Irune, a woman who keeps to herself, lacks self confidence and has hypochondriac tendencies, works in a paper mill on the edge of an industrial town. Her life is limited to a few acquaintances: her work colleagues, a neighbour with whom she shares something of a friendship and a railway company employee she consults on the times of trains she never takes. Her fragile balance will fall to pieces when she feels a lump in her breast, coinciding with a work conflict in which she is personally involved. Suddenly her life takes an expected turn, offering her the chance, perhaps without knowing it, she had always been waiting for.