World War II London. George, a 9-year-old boy is sent by his mother Rita to the English countryside for his safety. George, defiant and determined to return home to Rita and his grandfather Gerald in East London, sets out on an adventure, only to find himself in immense peril, while a distraught Rita searches for her missing son.