A clumsy director experiments around the obscene act of filming inuits. There, Robert Peary, an American explorer, thought more than 100 years ago that the only way to reach the North Pole would be to have children with Inuit to create a super-race. In the footsteps of this extravagant theory walks this film essay in search of that “super-race”.