Lisbon, 2027. Marta and Miguel are both researchers that are part of a scientific group and a couple in their private lives. Their relationship will be put to the test on one decisive night when the parameters that Marta is analyzing point to the very high probability of a major earthquake hitting Lisbon. The group splits, debating whether or not to warn the population of the possible impending tragedy.