Suraya and her inseparable friend, the talented singer Sima, try to cope in Afghanistan‘s unstable political landscape at the end of the 1970ies. From university halls to intimate gatherings, their contrasting visions of freedom clash and converge: Suraya, a wealthy advocate for communism, blinded by it‘s promise of equality, assumes a pivotal role within the pro-Russian faction, while Sima, a humble, conservative Muslim, skeptical of political power games, seeks refuge in tradition and gets married. Despite their differences, their shared conviction to women‘s rights still binds them in sisterhood.