Waldo de los Ríos was a renowned Argentinian musician based in Spain, whose version of the Himno de la alegría took him to the top of the charts all over the world. After two decades of splendour, in 1977 he was found dead with two shots in the face: a mysterious suicide about which little was known beyond speculation. Waldo connects the investigation of writer Miguel Fernández with that of Charlie Arnáiz (nominated for a Goya for Best Documentary for Anatomy of a Dandy) and Alberto Ortega, revealing a life of fame and luxury, but also of homophobia, dictatorship and depression. Driven by the desire not to be forgotten, the celebrated composer kept a vast amount of footage that now allows us to reach previously unexplored spheres of his public and private life. Home videos, photographs, audios and letters accompany the testimonies of people such as his widow Isabel Pisano, in an attempt to draw the portrait of a complex person from the fragments and remains he left behind.