Personale tells about the housekeeping team of a hotel in the Italian Dolomites -migrant workers who from the belly of the hotel keep the tourist machinery running.In the laundry, in the rooms and corridors of the hotel, we explore their work: their movements, their gestures, their paths and their processes, and we’ll see their personalitys resonating inside the hotel’s structures.The flm inverts the view and looks with the workers in the backstage of the tourist narrative.