Mauro is a 50-year old doctor assistant, he has no family, his only true love is his brand new shiny stationwagon. To please the Head Physician of the hospital where he works, Mauro accepts to take from the Puglia region to Chiasso an illegal immigrant child who will be adopted by a Swiss family. But Mauro soon realizes that there is something strange in this trip...