Oleg, a former soldier in the Ukrainian Insurgent Army that fought against both Nazi Germany and the communist Soviet Union for Ukrainian independence during World War II. After an amnesty deal is reached, Oleg is released from prison camp and returns to Ukraine, where he tries but fails to find his place in peacetime society.