During the Crusades, Joachim's monastic habit has become like a second skin. Enveloped by the darkness of the world, his life intertwines with dreamlike experiences and mystical visions. A river of oil appears before his eyes. The ascetic receives divine revelations, prophecies, and visions that only his heart can unveil. His final endeavor is humanity's greatest challenge: to overcome the apocalypse.