Frantz Fanon has just been appointed chief medical officer at the Blida psychiatric hospital in Algeria. Soon after, the innovative methods and humanistic treatment he provides to Algerian patients attracts the wrath of his colleagues and the director of the institution. Fanon, however, is not a man to be stepped on. His determination and ideas generate appeal to the FLN and its leader, Abane Ramdane, who offers to join the cause. In a context in which tensions between the French army and FLN are becoming increasingly apparent, Fanon sounds like a traitor. With his wife Josie, he is caught in a vortex of violence that leads him to take up the cause of Algerian independence.