North-east of Brazil. Firmino Santos Guerra,a rich landowner, widower and father of two crazy boys, is eager to win again a woman he was in love with 30 years before. She too is a rich landowner, married with five children. But Filomena turns him down sternly and Firmino organizes the murder of all the male members of the Capodocio family...