Eve and Adam meet in Eden. Obviously none of them finds the other one particularly attractive. But is there any choice? Writing helps. They both start a diary about this first encounter between two humans - as one can imagine offering very different perspectives. And while saying and writing terrible things about each other they discover an unexpected new feeling: Love. "It just comes. None knows whence. And cannot explain itself. And doesn't need to", as Eve puts it in her diary.