The true story behind one of the best-selling jazz records of all time, Keith Jarrett's “Köln Concert” from 1975. The event almost failed to happen – before a formidable German teenager, the 18-year-old Vera Brandes, pulls out all the stops and arranges the conditions for the creation of a masterpiece. Vera, who is still at school when she starts producing and promoting concerts in Cologne, puts everything on the line to stage this show. It looks like all the odds are against her, but Vera believes in the power of music and has never seen anyone play in the way that Keith Jarrett plays.