Floria, a nurse, works with great dedication and professionalism on the surgical ward of a Swiss hospital. She never puts a foot wrong, always has an open ear for her patients even in the most stressful of situations, and is immediately at hand in an emergency – or, at least, that is the ideal version of events. But in the harsh daily reality of the often unpredictable situation on the ward, things can look a little different. When Floria arrives for the late shift on one such day, a nurse is absent from the fully occupied and already chronically understaffed ward. Despite the hectic pace, Floria manages to look after a seriously ill mother and an old man urgently awaiting a diagnosis with just as much care and expertise as she does when attending to a private patient with all his special demands. But then she makes a disastrous mistake and the shift threatens to run completely off the rails. A nerve-racking race against time begins.