Springtime 1949. Suzhou. China. Adelaide and Huang Pi meet and fall in love with each other. She is the daughter of the Italian Consul in Shsngai, he is a young calligrapher. Springtime 2000. Rome. S.Lorenzo. Lori and Ciu Ciu meet and fall in love with each other. She works as a shopgirl in a videocassette store, he works as a cook in a chinese restaurant. The two stories are interweaved between multi-ethnical Rome and Suzhou of the memories of Huang Pi and Adelaide.