The civil war rages in the Central African Republic. Linn (35) leads a team of aid workers who are working tirelessly to save lives in a makeshift field hospital outside the massive refugee camp. Suddenly, a desperate man runs into the clinic. He is Muslim, and he is persecuted and in mortal danger. Everyone holds their breath. Outside, the mob and the Christian militia that want the Muslim man handed over and killed are growing. Linn is responsible for security. Now she must act quickly. Despite the risk she poses to herself and the rest of the team, Linn decides to follow her own conscience. While fighting the battle of her life, she must also consider the value of a single human life. Safe House is based on the true story of the drama that unfolded during 15 intense hours at Doctors Without Borders' field hospital in Bangui on Christmas Eve, 2013.