Some fishermen of a small village on the Napolitan coast must face an unexpected stop of their fishing activities for biological conservation. Luciano, who works in his mother’s fish shop, tries to cope with this emergency but the results are disastrous. The money shortage and his wife’s complaints soon become unbearable to the point that, in sheer folly, he tries to get to Albania with his small fishing boat to ferry illegal immigrants!