Every pool and pond delegates a frog to attend an extraordinary meeting of its race. The general assembly agree, all the signs concord: it’s going to rain for 40 days and 40 nights. A new deluge is predicted. "La prédiction des grenouilles" is a modern take on Noah’s Ark, freed from the Creation aspect and set in a contemporary social context.