UNRWA, an “apolitical” agency, has nonetheless found itself at the heart of the most political debates of the century. With its survival hanging by a thread, UNRWA embodies a fascinating paradox, where the humanitarian and the political intertwine, mapping out the uncertainties and the future of a people in search of justice.