Julio del Toro, a successful writer nudging fifty, has always had his wife Miriam, his daughter Milly, his lover Silvia and obviously his career completely under his control .... until one day, on returning from one of his frequent trips abroad he sees this reassuring, coherent world collapse: his daughter has started a sentimental relationship with a Spaniard older than him; his lover gives him a serious ultimatum; a young journalist starts to prepare a report on his work questioning whether or not he is finished as a creator. Then the real problem of this writer comes to the surface; his incapacity to make decisions, to adapt to new contexts, his insecurity in relation to his own life.