A Carabinieri general, a widower, is tormented by a problem: his 15-year old daughter Lorella wants to become a TV show-girl and marry a soccer player. He hopes that the much longed Christmas vacations in Egypt will be a chance for a diversion. It is an illusion, since the cruising ship boarded by the general and his daughter has TV showgirls as honorary guests. The general’s vicissitudes are mixed with those of another guest in the cruising boat, Mr. Ciulla, a lawyer bothered by the fact that the women find him irresistible in a very embarassing way.