Marco, in his thirties, goes through life without a compass. Employee of a recycling center in Forbach, in Lorraine, he finds comfort in alcohol. And a little with Madeleine, a mature woman with whom he secretly has a relationship. One day, he is drawn by lot to be a juror of Assisi. He a little dropped, incapable of discernment for himself, will have to decide the life of a young arsonist, accused of manslaughter.