Pietro is a middle-aged man with a great pain behind him: the death of his wife which left him alone with their daughter. He didn't have time to grieve because he had to take care of her, raising her with love and dedication in an all-encompassing relationship. When, after a few years, he tries to start a new life with a new partner, his daughter's reaction will be explosive and Pietro will be put to the test. He will find himself struggling between anger and paternal instinct: how much can he forgive her? How much stronger is love than reason?