After a 20-year long fruitless search in the Cameroonian forest, Frenchman Michel Ballot is on the verge of giving up his lifelong quest to find the mysterious creature known as the Mokélé-Mbembé. Turning to local initiates for help, and torn between ancestral wisdom and scientific evidence, he embarks on a final journey into powers, knowledge and the unseen.