On the 100th anniversary of the death of Eleonora Duse, Sonia Bergamasco takes us on an investigation into the actress who forever changed her profession, inspiring Lee Strasberg, the founder of the Actors Studio, and subsequent generations of actors. How can a woman of whom only one silent film and a few photos and portraits remain still be so influential? La Divina beyond the myth.