In January 2017, a video showing a young Gambian man named Pateh Sabally drowning in the waters of Venice’s Grand Canal went viral on social networks. From the shore, passers-by could be heard insulting him, rather than attempting to help. 4,000 kilometres away, the voices and faces of his family tell the story that preceded this tragedy, the story behind the images.