The young journalist, Manuel Cueto, bursts in on the old novelist Joaquín Góñez's lonely life, who is writing his memoirs. This encounter will bring old and forgotten emotions back to the writer, the 50/60's when he was young in Buenos-Aires, his relationship with his father and particularly the one with his mother, Roma, who gave him her broad, free and bohemian mind.