Leopold Trepper, a former Red Army officer and hero of the anti-Nazi resistance, faces a Kafkaesque struggle in 1970s Poland as the demons of anti-Semitism resurface. Stripped of his job and under constant surveillance, Trepper leaves with no hope of return.