The search for La Flor de Irupé, a lost film by Guillermo Zúñiga, a Spanish pioneer of scientific filmmaking who was exiled in Argentina after the Spanish Civil War, triggers a journey into family histories and national archives. As we witness the slow growth of the yrupé plant, images and silences emerge, revealing layers of historical concealment and censorship.