Barely 25 years old, Lourdes sets out on a trip for Obaba and its territories. In her luggage she carries a video camera. She intends to use it to capture the reality of Obaba, of its world, of its people. But Obaba is not the place Lourdes had imagined, and she soon discovers that the people who live there are trapped in a past they can?t -or don?t want to- escape from. Like the young teacher who parades her loneliness through the streets of Obaba; or Esteban, who receives love letters in cream-coloured envelopes. Lourdes uses this material to try and reconstruct the puzzle making sense of their lives and permitting her to capture the reality with her video camera. But there?s always something missing, something that escapes her, that she doesn?t understand. Like the mysterious behaviour of the lizards inhabiting Obaba. A mystery that no-one, not even Lourdes? camera, can solve.