How life is strange! Place Alexandrie, in the heart of the mainly Jewish Sentier, the rag-trade district of Paris, here, Alain Berrebi is enjoying a happy and prosperous existence in the company of his family in his ready-to-wear boutique XL. Until the day an old Auvergnat dies in the back-of-beyonds of the Cantal and suddenly his life becomes a nightmare. Everyone seems to want to drive poor Berrebi off his rocker, Arlette, his fiancée, the father David Stern, the cousin Nathan. Even the chinese... Sheer hell ! But when you touch rock-bottom, the only way is up. You get burnt, but you emerge with a thirst for life and dreams which become reality.