Amid landscapes of confused memories, Doctor L, a missionary in southern Africa, recounts his journeys and adventures in the bush, intensive evangelisation efforts and surgical operations at the end of the 19th century. 150 years later, four inhabitants of the region send him a letter in the form of sound capsules, evoking a past whose traces can still be keenly felt.