As the 1930’s African Campaign casts its shadow, the tranquil life of a small Italian village is upendedby Ras Abraham, a captive Ethiopian leader. Young Emilio, the daydreaming son of the fascist mayor,finds an unexpected friend in the prisoner. Their deepening bond exposes Emilio to Italy's harshreality, challenging his worldview and igniting a quest for freedom. This story poignantly captures ajourney of friendship, awakening, and defiance against oppression.