Dendelion, Baraban, Léonto and Taraxa - four dandelion achenes that survive from a series of nuclear explosions destroying Earth - are propelled into the cosmos. After crash-landing on an unknown planet, they set out in search of soil where their species might survive. However, they must face countless obstacles: the elements, fauna, flora, the climate.