On the thirtieth anniversary of the death of Gian Maria Volonté, one of the most important and beloved actors in the history of Italian cinema, this film retraces his personal and artistic journey, enphasising his seminal and enduring influence on today’s most important performers. They, together with his family and friends, and with images, clips and footage never shown before, speak to his uniqueness, his relevance and the themes that accompanied and defined his artistic journey and political activism.