On a January night in 1970, when two young thieves on the run, Beatrice Navi and Guido Cenere, disembark on an island, they are surprised by the guardian then led before the inhabitants of the sumptuous “Villa delle Ginestre”. This is where the strange and enigmatic Reffi family lives, consisting of Antonio, the father and former conductor, and his children Carla and Celestino. The arrival of the two young people will change everyone’s life forever, in that villa suspended between water and fog.