In 1955, 60-year-old Marcel Pagnol is a well-known and acclaimed playwright and filmmaker. When the editoring chief of ELLE Magazine commissions a weekly column about Pagnol’s childhood, he sees this as a great opportunity to go back to his artistic roots: writing. Realizing his memory is failing him and deeply affected by the disappointing results of his last two plays, Pagnol starts doubting his ability to pursue his work. That is until Little Marcel – the young boy he used to be – appears to him as if by magic. Together, they will explore Marcel Pagnol’s incredible life, his successes and failures, his joys and sorrows.