Inspired from the life of Mikel Lejarza, aka El Lobo (The Wolf), the Spanish secret agent who infiltrated ETA between 1973 and 1975, contributing to the fall of one quarter of the terrorist activists of the organisation, representing 150 collaborators. But as the same time, Franco needed the terrorist organisation at a time when its actions where becoming a perfect justification for the most conservative arm of the regime.