What is the connection between a pension reform and motorcycle racing, between the Louvre Museum and tenderness, between a phoenix and the work of a cinematographer, between abandonment and cruelty, between alcohol and memory? There is this film—woven like an essay, like a journey… or perhaps a journey on trial. At its origin, a heart surgery gone wrong. What follows unfolds like a tragicomedy, drawing a father and son toward an unknown destination. A luminous escape, punctuated by chiaroscuro, defiant colors, and black-and-white photographs. Something affirmative? Sometimes, old conflicts lead to conversations about the future—and the improbable eternity.