Gino is a small crocodile who has always lived along the banks of the Tiber. However, the other animals that inhabit the river, having never seen anything similar, perceive him as a stranger. Except Thomas, a bizarre seagull who is his friend and accepts him without any suspicion. However, Gino suffers from an identity crisis, so Thomas takes him to Ofelia, a wise owl who could help him. While they are looking for Ofelia, Gino, Thomas and Claire, a sinuous and wild cat, accidentally discover a terrible plan hatched by Willow, the cruel leader of the rats. Willow has in fact declared war on humans, considered by the rats to be their natural enemies. The three, helped by some large animals from the Rome zoo, decide to stop Willow, thus coming across an adventure between action and humor that will see the failure of Willow's plan and the salvation of the humans. During the story Gino will meet other crocodiles, thus resolving his identity crisis. Now that he is a hero, the river animals no longer see Gino as a stranger, but as a great friend.