Elisa Fuksas finds herself at an existential crossroads when the film project she has been working on for years fails. It is the beginning of a profound crisis that leads her to question not only her career, but also her faith in the world and in God. As Elisa’s voice-over interrogates herself about this failure, she is promptly interrupted by the Holy Mother, who impatiently admonishes her: “You are dreary and full of doubt, that’s the problem.” By desacralising her crisis, that voice, that sacred yet profane figure, pushes her to react, causing her to go on a pilgrimage.